Każdy rok przynosi rozwój technologii, a tuż za nim musi podążać branża reklamowa. Jednym z objawów tego zjawiska jest pojawienie się w przestrzeni miejskiej reklam digital signage. Co oznacza ten tajemniczo brzmiący termin i czemu tego typu reklama wypiera plakaty i bilbordy? Odpowiadamy.
Digital signage – czym jest?
Reklama digital signage to anglojęzyczne określenie, które nie ma swojego odpowiednika w języku polskim. Jest to pojęcie związane z branżą reklamową. W dużym uproszczeniu chodzi tutaj o reklamę wykorzystującą zewnętrzne nośniki cyfrowe takie jak np. ekrany do wyświetlania treści. Tego rodzaju reklama może wykorzystywać różne nośniki – od małych ekranów aż po duże monitory zamontowane na budynkach.
Warto zdawać sobie sprawę, że digital signage nie musi nieść jedynie treści reklamowych. Równie dobrze mogą być to różnego rodzaju treści informacyjne takie, jak np. rozkłady jazdy na przystankach autobusowych czy tablice na uczelniach. Tym, co charakteryzuje digital signage, jest wykorzystanie ekranów cyfrowych do przekazania treści. Wróćmy jednak do reklamy. Dlaczego zewnętrzna reklama cyfrowa okazuje się taka skuteczna?
Dlaczego reklama digital signage jest skuteczna?
Można powiedzieć, że reklama digital signage to współczesny odpowiednik plakatów i bilbordów. Jeżeli funkcjonują dobrze od wielu lat to po co zastępować je innymi rozwiązaniami? Otóż okazuje się, że dotychczasowe formy reklamy przegrywają rywalizację z rozwojem technologicznym. Społeczeństwo przyzwyczaiło się do licznych plakatów i bilbordów. Właściwie mało kto zwraca jeszcze na nie uwagę.
Nowoczesny świat wymaga nowoczesnych rozwiązań. Jednym z nich jest właśnie reklama digital signage. Co stoi za jej skutecznością? Przede wszystkim przyciąga ona ludzką uwagę. Jest większe prawdopodobieństwo, że idąc ulicą, zwrócimy ją w kierunku jasnego, mieniącego się kolorami ekranu z ruchomą treścią niż statycznego plakatu. Elektroniczne wyświetlanie przekazu pozwala także na przekazanie większej ilości treści w krótszym czasie.
Leave a Reply