Jak stworzyć dobre hasło reklamowe?

Stworzenie chwytliwego slogan reklamowy pozwoli Twojej firmie uzyskać nie tylko rozgłos, ale i pozwoli na identyfikowanie się konsumenta z produktami, które oferujesz. Wszyscy z tyłu głowy pamiętamy dziesiątki krótki zdań, fragmentów piosenek bądź rymowanek reklamujących konkretne duże sieci supermarketów czy restauracje typu fast food. Jak stworzyć własny slogan reklamowy, który stanie się znakiem rozpoznawczym naszej firmy i jej produktów? Nie jest to takie łatwe, jak mogłoby się wydawać, ale zapewnia wymierne korzyści.

Zasady tworzenia sloganów reklamowych

Dobry slogan reklamowy musi być przede wszystkim prosty do zapamiętania. Nie warto zbytnio skupiać się na treści przekazu, który ma być przede wszystkim oryginalny i powszechny. W tym celu warto wykorzystać nie kompletnie nowe zbitki i schematy słowne, a te, które już od dawna funkcjonują w mowie potocznej. Wykorzystanie gier słownych lub przerobienie przysłowia sprawi, że łatwiej będzie nam dotrzeć do konsumenta. Pozwoli to także na to, aby ludzie zaczęli kojarzyć coś, co od długiego czasu znali, z nowym, namaszczonym przez naszą kampanię reklamową sloganem. Jedną z najpopularniejszych metod tworzenia sloganów jest dokonywanie zestawień produktu lub firmy z daną pozytywną cechą. Zbitki słowne pozwalają na poziomie podświadomości identyfikować produkt z ideałem, którego poszukuje klient. Najbardziej oczywistą metodą, od której wiele kompanii stara się odchodzić, jest aliteracja. Polega ona na wykorzystaniu skrótowców i lub układanie wersów wykorzystujących akcenty bądź poszczególne głoski do stworzenia sloganu. Przykładem użycia może być „Słońce świeci jasno, jasno jak żarówka Suonte”. Każda z przedstawionych metod ma swoje wady i zalety. Ważne, by przy jej wyborze wziąć pod uwagę czynniki unikalne do firmy, aby nie stworzyć kolejnej drogiej i negatywnie ocenianej kampanii reklamowej.

Wykorzystanie sloganów reklamowych w promocji firmy

Hasło reklamowe to nie jedyny element marketingu firmy. Najefektywniej działa, gdy łączy się je z innymi wyróżniającymi nasz biznes identyfikatorami, jak logo czy charakterystyczne kolory. Wreszcie, najlepszym miejscem do zawarcia slogan reklamowy jest reklama w formie video, jak i umieszczanie go w miejscach, na które zwróci uwagę konsument. Mogą być to wykupione w mediach społecznościowych panele tekstowe, obrazki, billboardy czy plakaty zdobiące ściany wysokich budynków w centrach dużych polskich miast. Powstające slogany reklamowe nie mogą powstawać w izolacji od wizerunku firmy, grupy docelowej czy dotychczasowych strategii. Dlatego warto postawić na to, aby firma nie zmieniała nagle stylistyki i modelu prowadzonego przez siebie marketingu.

Witam, nazywam się Jarosław Kozień i na codzień pracuję w telewizji. Blog to jedna z wielu moich pasji. Na blogu zamieszczam aktualne artykuły o mediach i reklamie. Jeśli zainteresują Cie informację jakie tutaj się pojawiają to zapraszam do zostania na dłużej.