W rezultacie badań nie stwierdzono -większego – 'stopnia przestępczości, agresywności czy trudności adaptacyjnych u dzieci, które oglądały, telewizję, w.porównaniu.z tymi, które były jej pozbawione. Również wyniki w nauce i poziomie wiedzy .były jednakowe, z tą różnicą, że badacze amerykańscy stwierdzili u rozpoczynających naukę dzieci korzystających z telewizji . szerszy zasób „słownictwa i wiedzy, która to przewaga ,wyrównywała się jednak w szóstym roku nauki. Badania przeprowadzone. w pewnym japońskim mieście wśród 3700 dzieci tuż przed pojawieniem, się w tym mieście telewizji — i ponowione w. dwa lata później-— pozwoliły zaobserwować nieco mniejsze postępy, u dzieci oglądających telewizję, natomiast żadnej różnicy w badaniach l. objawów nerwowości . oraz skłonności do eskapizmu i pasywności.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply