Date:

Google Analytics – jakie możliwości oferuje użytkownikom?

Najnowsze artykuły

Narzędzie Google Analytics jest już wielu reklamodawcom bardzo dobrze znane, ale istnieje też grupa ludzi, którzy nie rozumieją na czym polega gromadzenie danych o kampaniach reklamowych i jakie informacje mogą uzyskać korzystając z tego wyjątkowego narzędzia od Google. Warto zainteresować się tym tematem, zwłaszcza że stosunkowo nowa usługa pod nazwą Google Analytics 4 zapewni jeszcze większe możliwości. Zachęcamy do zapoznania się z poniższym artykułem. 

Google Analytics – charakterystyka narzędzia od Google

Google Analytics umożliwia reklamodawcom ustalenie odpowiedzi na pytania o to, który rodzaj klientów ma największy potencjał, jak kształtuje się ruch organiczny na firmowej stronie oraz jakie reklamy będą najskuteczniejsze w przypadku określonej grupy odbiorców. Narzędzie od Google pozwala również zidentyfikowanie kiedy pozyskujesz największą liczbę klientów, które reklamy zwiększają sprzedaż, co przyspiesza realizację celów dla danej witryny oraz jacy klienci są zainteresowani Twoimi produktami i usługami oraz jak zachowują się na Twojej stronie internetowej.

Google Analytics służy więc głównie gromadzeniu informacji na temat witryn internetowych. Proces odbywa się na podstawie bardzo prostego schematu w oparciu o wykorzystanie kodu śledzącego GATC. Użytkownik wchodzi na daną stronę internetową, gdzie poprzez kod śledzący tworzą się pliki cookies, w których gromadzone są wszelkie informacje o użytkownikach. Pliki przesyłane są na zewnętrzny serwer, co umożliwia tworzenie raportów dostępnych w interfejsie Google Analytics.

Najnowsza wersja narzędzia – Google Analytics 4

Google Analytics jest ciągle ulepszany, dzięki czemu użytkownicy mogli liczyć na powstanie nowego systemu – Google Analytics 4 znanego z jeszcze większych możliwości. Wynika to z faktu, że sztuczna inteligencja pozwala odkrywać więcej danych, a algorytmy skutecznie sortują użytkowników według wartości. Ponadto GA4 gwarantuje większe możliwości w zakresie śledzenia interakcji użytkowników na stronie. Co więcej, za sprawą modelowania danych, nowa usługa ma działać niezależnie od problemów dotyczących ciasteczek cookies.

Google Analytics a Google Analytics 4 – którą usługę wybrać?

Choć Google Analytics 4 jest bez wątpienia lepszą wersją i zapewnia większe możliwości, a specjaliści z branży radzą przejście na nową usługę jak najszybciej, to warto to zrobić w trybie dual taggingu, czyli bazowania na dwóch źródłach. Równoległe działanie usług pozwoli na zebranie większej ilości danych, dokładne porównanie i wyciągnięcie wniosków w dalszej perspektywie. Wdrożenie GA4 nie jest szczególnie skomplikowane, a w internecie znajdziesz odpowiednie instrukcje krok po kroku.

Google Analytics 4 – dlaczego warto z niego korzystać?

Odpowiednio przygotowane i wiarygodne raporty umożliwią Ci przeprowadzenie oceny działań i zinterpretowanie poziomu zaangażowania użytkowników danej strony internetowej. Wystarczy kilka kliknięć, by stworzyć niestandardowe raporty zawierające dane, których potrzebujesz. Jest to bez wątpienia jeden z najlepszych sposobów na poprawę widoczności i skuteczności swojej witryny firmowej. Zbieraj dane, ulepszaj swoje działania i ciesz się pełnym sukcesem z GA4!

d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e
Witam, nazywam się Jarosław Kozień i na codzień pracuję w telewizji. Blog to jedna z wielu moich pasji. Na blogu zamieszczam aktualne artykuły o mediach i reklamie. Jeśli zainteresują Cie informację jakie tutaj się pojawiają to zapraszam do zostania na dłużej.