Dzieci oglądające zabawy ze spanielem potrafiły bawić się także z innymi psami. Ich doświadczenie zostało więc w oczywisty sposób uogólnione. Płynący z tych eksperymentów wniosek wskazuje na to, że przedstawiony na ekranie gwałt może nie tylko obniżyć opory i lęk wobec gwałtu i agresji w życiu, lecz także może pobudzić do. naśladowania, jeżeli sceny umożliwią identyfikację • z ich! bohaterem. Do mechanizmów społecznej identyfikacji powrócimy jeszcze w dalszych partiach tego rozdziału.Seria eksperymentów prowadzonych na dzieciach przez tegoż autora pozwoliła stwierdzić, że obserwacja gwałtu w życiu i na ekranie w sposób bezpośredni wpływa na rodzenie się reakcji emocjonalnych typu agresywnego. Podczas gdy jedna grupa dzieci obserwowała na filmie człowieka, który bił i kopał dużą nadmuchaną lalkę, druga grupa widziała go na filmie, kiedy bawił się lalką w sposób łagodny, nieagresywny.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.
Leave a Reply